JUSTIN BIEBER STORY PART 1.

Jag vakna av att min syster hällde ett glas vatten på mitt ansikte.

ahh, skrek jag.

jag öppnade ögonen, Kate's, lockiga mörkbruna hår stod åt alla håll. hon hade vägrat borsta sitt hår på flera dagar.

- VI SKA TILL PARIS, Skrek hon plötsligt.

Jag orkade inte bry mig, ändå om jag var glad. Jag kastade en av mina kuddar på henne. Och såklart börja Kate gråta.
Mamma kom in i rummet 1 minut efter.

- ALEXIS. Varför gråter Kate? Vad har du gjort den här gången?
hon kollade med en bekymrad blick på mig.

Mamma har långt, ljusbrunt, lockigt hår och gröna ögon. samma ögonfärg som jag, fast jag hade spikrakt mörkbrunt hår.

Såklart så skyller mamma allt på mig! Sen efter hon skrek på mig i en kvart så gick jag upp ur sängen. Jag borstade tänderna sen borstade jag mitt hår, jag såg ut som en häxa när jag vaknade.
Jag gick ner för att äta frukost. Jag ville prata med Zara på Spype så jag åt jättesnabbt.

Men först gick jag in på en J.B fan blogg.

"JUSTIN BIEBER - PARIS - KONSERT"

Var rubriken.

- Tack för frukosten. Sa jag och sprang upp för trappan.

*Skype*

- Heeeeej. Sa Zara Wellingdown

- Heeeeey!!! Skönt med helg va? :D Sa Alexis

- Yep jätteskönt. Sa Zara suckande..

- Vad är det?

- Du vet att Justin Bieber kommer till Paris, jag har 2 konsert biljetter, men jag har ingen att gå med för att Marie blev sjuk..
och jag undrar... jag undrar om du vill gå med mig? Sa Zara

- JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA OFC JAG VILL!!!!!!!!!!

- Ehhh??? Jag trode du hatade Justin Bieber ?

- Emm. Jag gör det men... Em... Han är sämst punkt slut

- eh okej, men måste sticka nu, hej då!, sa hon och logga ut.

eftersom ingen annan var inne bestämde jag mig också för att logga ut,

men tänk, jag skulle se justin bieber konsert om 7 dagar.

åh kunde inte vänta, har egentligen haft bieber-fever i 1 år snart. fast ingen vet om det.

är en hemlig beliber. hehe. min bästa vän, Zara, är ett jättestort bieber fan. hon vet allt om han. nästan iallafall.


konserten med justin bieber har Zara pratat om i flera månader nu. Inte ens Zara, min bästa vän vet att jag har bieber-fever.


6 dagar senare


vi hade precis stigit på flyget, jag ,mamma, pappa, min lillasyster kate och Zara. klockan var tidigt på morgonen. jag var jättetrött men zara satt och pratade massa och var hur pigg som helst. jag somnade efter en stund.


jag vaknade av att zara skakade om mig. Hallå, Alexis! vi är framme.

- oj redan? jag reste mig snabbt upp från stolen och tog mitt handbagage.

vi gick ut och tog våra väskor. sen hämtade en taxi upp oss och vi åkte till hotellet. jag och Zara fick dela ett hotellrum, man kunde max vara 4 i varje så jag och Zara fick ett eget hotellrum. det första vi gjorde när vi var på hotellrummet var att slänga mig i sängen. även fast jag sovit för det mesta var jag jättetrött.

Zara la sig i sängen brevid min.

- asså är du verkligen säker på att du vill gå på konserten imorgon? frågade Zara.

- jaa, ser faktiskt fram emot det, lite iallafall inte så mycket, sa jag och hela jag nästan skakade av lycka för att jag skulle på justins konsert.

Hon log mot mig. jag såg att hon var minst lika glad som mig för att få titta på justins konsert.

- Men vad hände med Marie? frågade jag.

- Hon fick nån sjukdom, kommer inte ihåg vad det heter nu. Men hon fick inte gå ut på 3 veckor.

Vi fortsatte prata tills 12 ungefär då somna jag.




fortsättning följer..



Sorry att det kom ut idag istället för igår men jag (bella) och Anna gjorde tillsamans och då blev det lite jobbigt.. Men hoppas ni gillar berättelsen!! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0