Min JB Story Kapitel 2

Kap 2



" Hur många snälla måste jag sätta framför mamma för att du ska låta mig åka?" frågade jag mamma med min snällaste röst och mina stora runda oemotståndliga blåa ögon.
" Amanda, sötnos, såklart du ska få åka. Det är din dröm. Det kan jag inte förneka. Men för pappa tror jag nog att det kommer ta tid. Han ville ju inte släppa dig när du skulle lära dig cyckla..." svarar mamma och pussar mig på pannan och sedan går förbi.
"Pontus, det är mat" hör jag att hon säger i vardagsrummet. Pontus är min lillebror, han och min lillasyster Misty är tvillingar. Jag måste vänta ända tills pappa kommer hem för att ringa tillbaks.

Klockan 17:39 kommer han hem. Då försöker jag vara så snäll som möjligt. Jag tar hans väska, hänger upp han rock och ställer hans skor i skohyllan. Jag tar mat till honom, ställer in hans disk i diskmaskinen och sedan när han går och sätter sig i soffan och tar upp dagstidningen frågar jag. Jag väntar på att han ska säga nej på en gång, fast han är bara tyst. Efter några minuter så är jag på väg upp och dår såger han det ordet som uppfyller min dröm: JA!


Nu var kap 2 slut! skriver kap 3 imorgon. Jag tänkte att jag skulle skriva ett kort kapitel om dan. om ni vill ha kanske 2 kapitel om dagen. så kommentera gärna vad ni tycker!!! :D Ciao!!!!!!!!!!!!!

//Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0